E-ITSPEA 1: Noppeid IT ajaloost

 1. Google Glass

Google'it tuntakse kui ühte maailma suurimat tehnoloogia ettevõttet, kuid ka parimatel tuleb ette ebaõnnestumisi. Google Glass on Google'i futuristlikud nutiprillid, mis pidid muutma tehnoloogia maailma. Kahjuks see päris nii ei läinud.

Mis läks valesti?

Võib-olla oli Google Glass ajast natuke ees või tekitas inimestes privaatsusprobleeme. Mis kõige tähtsam, see oli tavakasutaja jaoks liiga kallis. Google Glass ei pakkunud huvi tava tarbijatele kuna ei selles ei nähtud suurt väärtust.

Mida võib sellest õppida?

Tehnoloogiline innovatsioon on suurepärane, kui see on tarbijatele kasulik. Lisaks tuleb saavutada võimalikult hea toode võimalikult madala hinnaga, et tarbija hiljem ka selle eest maksta suudaks.

(Elice Max, 2018)

2. Cicret Bracelet

Cicret Bracelet loojad väitsid aastal 2014, et on töös seade, mis kuvab teie käevarrele nutitelefoni pildi kasutades selleks projektorit. Seade sai üsna ruttu maailma kuulsaks ning paljud uudisteportaalid kirjutasid Cicret Braceletist, kui uuest tehnoloogilisest edusammust. Cicret lõi Go Fund Me kampaania ning sai toetust inimestelt üle terve maailma.

Aja jooksul esitati palju küsimusi seadme kohta - kuidas see töötab? kust seda osta saab? kas selline seade on üldse tehtav? YouTuber Captain Disillusion tegi Cicreti kohta video aastal 2016. Sealses videos selgitas ta kuidas taolise seadme valmistamine on praktiliselt võimatu ning kuidas Cicret oma promo klippe võltsis. Videot saab vaadata siit.

Peale Captain Disillusion'i video ilmumist oli Cicret koheselt valmis vastama. Nad lasid välja uue promo klipi Cicret Bracelet'ist, seekord palju kehvema ning usutavama näitega. Seade tundus töötavat kuid sellegipoolest paljud inimesed spekuleerisid, et see oli võltsitud. Niisiis astus taaskord mängu Captain Disillusion ning selgitas taaskord, miks selline seade ei ole turule niipea tulemas. Videot saab vaadata siit.

Cicreti meeskond avaldas alates 2017. aastast oma veebisaidil igapäevaselt kümmekond blogipostitust. Cicreti viimane blogipostitus on aastast 2018. Viimase postituse TL;DR (Too long, didn't read e. liiga pikk, ei lugenud) on see, et nad postitavad midagi, kui neil on midagi postitada.

Ja peale seda blogipostitust? Ei miskit. Videoid, blogipostitusi ega fotosid pole. Ilmselt on ohutu öelda, et Cicret on väljasurnud.

Cicreti seiklustest võib õppida seda, et ei tasu koheselt panna oma raha kusagile, kui pole valmis toodet usaldusväärsetelt allikatelt näinud. Kuigi tegu on ahvatleva tootega, mida sooviks isegi kasutada, kuid reaalselt ei ole sellise seadme valmimine praeguse tehnoloogiaga võimalik.

(meta_perspective, 2020)

3. Pebble

See varajane nutikell sai alguse Kickstarter'i kampaaniast, kus koguti kokku 10,3 miljoni dollari suurune summa. See tegi Pebble'ist tol ajal edukaima Kickstarter'i kampaania. Pebble'i omanik lükkas 2015. aastal tagasi ostu pakkumised teistelt ettevõttetelt 740 miljoni dollari eest arvates, et suudab konkureerida suurettevõtjatega nagu Apple ja Samsung. Aasta hiljem ostis FitBit Pebble'i vähem kui 40 miljoni dollari eest. 

Kuigi Pebble lugu ei lõppenud muinasjutuliselt, saavutati sellegipoolest suuri edusamme. Pebble oli hea vaheldus suurettevõtete poolt toodetavatele nutikelladele.

(Aaron Holmes, 2019)


VIITED

https://e27.co/these-9-famous-startup-failures-have-a-lesson-for-you-20181218/

https://www.businessinsider.com/tech-companies-that-shut-down-went-bankrupt-in-last-decade-2019-11#2016-pebble-7 

https://www.reddit.com/r/shittykickstarters/comments/heghql/cicret_bracelet_update_20200623_after_over_12_a/

Comments

Popular posts from this blog

E-ITSPEA 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

E-ITSPEA 9: IT juhtimine ja riskihaldus