E-ITSPEA 9: IT juhtimine ja riskihaldus

Steve Jobs - leader

Suur osa heaks juhiks olemisest kaasneb ootamatute probleemide ennetamisega ja tahtega neid lahendada. Juhi sujuv mõtteviis on palju olulisem kui mis tahes praktika või põhimõte.

Mis tegi Steve'ist suurepärase juhi?

Tema loominguline teadlikkus, tema "täpne silm detailides" oli selgelt Apple'i edasiviiv jõud. Kiiresti kasvavate tehnoloogiaettevõtete maailmas muutis Apple'i selgelt eristuvaks kaubamärgiks selle lihtsus.

Jobs ei olnud tuntud vaid tema kunstilise perfektsionismi poolest. Veelgi enam, ta oli oma rahva mees, südamest kõva töömees ja loov inimene, kes armus oma töösse sügavalt. Ta oli ettevõtja, kes innustas ärimeeste põlvkondi ammu pärast tema surma.

Jobs oli vastumeelne delegeerimisele

Steve Jobsi jaoks ei olnud delegeerimine võimalus. Muidugi oli see vajatud teatud määral, nagu paljude suuremahuliste ettevõtete puhul. Kuid isegi murranguliste edusammude korral, mida Apple on näidanud alates oma asutamisest aastal 1976, jäi Jobs oma ettevõttesse nii sissejuurdunuks kui vähegi võimalik.

Ta leidis tasakaalu eeskuju näitamise ja personali võimekuse kasutamise vahel

Juhina pole hea minna tagaplaanile ja vaadata, kuidas töötajad orjavad. Ei, selle asemel peab juht olema valmis oma käsi aeg-ajalt määrima.

See tuli Steve Jobsil uskumatult hästi välja. Ta oskas oma töötajaid motiveerida ning ei kartnud ega polnud liiga laisk selle tegemiseks.

Ettevõttes peab siiski olema tasakaal. Ei saa eeldada, et tegevjuht või juht täidab iga rolli, mis vajab täitmist. Jobs oli meister nii eeskujuks olemises kui ka oma töötajate inspireerimisel iseseisvalt ülesandeid täitma. Temast sai oma töökõu eeskuju, näidates iseärasusi, mida ta soovis näha, näiteks hoolikat tähelepanu detailidele.

 Vaadates erinevaid viise, kuidas Apple on tehnoloogiatööstuses revolutsiooni teinud, selgub üks asi. Ilma Steve Jobsi ja tema võimeta luua innovatsioonikultuuri oleks vähesed neist suurtest saavutustest olnud võimalikud.

Satya Nadella - communicator

Kui Nadellast veidi üle nelja aasta tagasi tegevdirektor sai, saatis ta töötajatele eheda ja emotsionaalse meili, mis pälvis temas usalduse ja äratas töötajate pühendumust. Lisaks hakkas Nadella korraldama iga kuist "küsi minult midagi" seanssi oma töötajatega, kus ta arutleb küsimuste üle ning leevendab nende probleeme. Selle seansi ajal tunnevad kohalviibijad tema autentsust ja ausust, kui ta räägib enda puudustest ning pühendumisest elukestvale õppele.

Nadella viis muudatused ellu ja muutis ettevõtte ümber kohe pärast juhtimise alustamist. Ta lõi uue missiooni, määratles uue strateegia ning suunas ettevõtte põhitähelepanu pilveplatvormi loomisele. Satya all on Microsoft azure'i pilve andmetöötlusplatvorm hakanud toetama Linuxi operatsioonisüsteemi ning rohkem Microsofti teenuseid on hakanud toetama Apple iPad ning iPhone seadmeid.

Seetõttu on Nadella võitnud nii töötajate kui ka investorite armastuse ja imetluse. Uuring, milles osales ligi 13 000 töötajat, näitas töötajate üldise rahulolu määra 3,9 viiest, 92% tegevjuhi heakskiidust ning 83% valmisolekut Microsofti sõbrale soovitada.

Maailma edukamad juhid on ühtlasi ajaloo kõige töökamad inimesed, Steve Jobs ja Satya Nadella ka nende hulgas.

Comments

Popular posts from this blog

E-ITSPEA 14: Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

E-ITSPEA 1: Noppeid IT ajaloost

E-ITSPEA 12: Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus